25.10.2023

KÄÄRMETALO HYVÄKSYTTIIN

Seitsemän vuotta kestänyt jarrutus päättyi 05.10.2016 tekemäni kuntalaisaloitteen
mukaisesti käärmetalon voittoon, ohi arkkitehtikilpailun ykkösen ja muiden ehdotusten. Päätös tehtiin kaupunginvaltuuston kokouksessa 23.10.2023 äänin 21-13. Äänestyksessä kokoomus kannatti käärmetaloa yksimielisesti, mutta yllättävästi rkp, vihreät ja perussuomalaiset hajosivat. Jarrutus ja vuosien varrella jätetyt 7 kuntalaisaloitetta eivät johtaneet olennaisiin muutoksiin.

Kaavoitus perustuu 26.9.2023 tehdyssä viitesuunnitelmassa esitettyyn ratkaisuun. Viitesuunnitelmassa on mm. lyhennetty eteläpäädyn rakennusmassaa ja tehty porrastuksia ja poistettu eteläpuolen maanalaisia autopaikkoja. Kokonaiskerrosala on pienentynyt 24,655 => 20,020 k-m2.  Seuraavasta löytyy hyväksytty viitesuunnitelma.

---------------------

Äänestysjärjestyksessä tapahtuneesta virheestä johtuen kaupunginvaltuusto joutui käsittelemään asian uudelleen. Vihdoin 13.11.2023 äänin 20-15 valtuusto päätti, että kaupungintaloalueen asemakaava tehdään 05.10.2016 tekemäni kuntalaisaloitteen mukaisesti käärmetalon pohjalta.

Kauniaislaisille tulee asemakaavan käsittelyssä vielä monta kertaa tilaisuus lausua mielipiteensä asiasta ja tehdä halutessaan valituksenkin. Aikaa rakentamisen alkuun kuluu vielä ainakin viisi vuotta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoita tähän mielipiteesi: