Kauppakeskus Granin lisärakentaminen on johtamassa promenadin
yrittäjien liikkeiden sulkemiseen 8-10 kuukaudeksi maaliskuusta
lukien ja suuriin taloudellisiin menetyksiin yrittäjille. Lähetin 04.10.2016
kaupungille kuntalaisaloitteen, jolla vaadin kaupunkia tekemään kaikkensa
liikeyrittäjille tulevien menetysten minimoimiseksi. Aloitteen allekirjoitti
neljä yrittäjää sekä Kauniaisten Yrittäjät ry. Liipasimella ovat Deli, Instru, Pannacotta, Kello & Kulta ja Re/Max. Suuria haittoja rakentamisesta
syntyy myös muillekin alakerran ja yläkerran yrittäjille sekä häviävistä
parkkipaikoista kaikille.
Syynä kohtuuttomaan tilanteeseen on kauppakeskuksen omistajan VVT Kiinteistökehityksen "ahneus", eli halu saada rakentaminen suoritetuksi mahdollisimman halvalla ilman nykyisten liiketilojen suojaamista ja kulkuyhteyksien järjestämistä.
Eilen valtuustosalissa pidetyssä yrittäjäillassa asiasta käytettiin minun lisäkseni monta tuohtunutta puheenvuoroa. Kaupungilla on mahdollisuuksia
vaikuttaa asiaan, ja kuntalaisaloite on pakko käsitellä, joten sillä uskon
olevan positiivinen vaikutus. Tästä kuntalaisaloite löytyy.
HUOM: Granin ruokakaupan monopoliyhtiö Osuuskauppa Varuboden - Osla Handelslag teki viimeisenä päivänä 06.10.2016 valituksen rakennusluvasta! ð Ainakin aikataulut
menevät uusiksi. Uuteen osaan tulevan K-Kaupan vaatima aikataulu on tiukka (avattava ennen joulumyyntiä 2017). Vaarantaako valitus koko hankkeen toteutumisen? KaunisGranin tekemä hyvä haastattelukierros asiasta löytyy https://www.kaunisgrani.fi/2016/10/valitus-viivastyttanee-keskustan-valmistumista/.
Hei,
VastaaPoistaTuo valituksen jättäminen viime tinkaan rakennusluvasta on todella ilkeä temppu. selvä osoitus siitä, että kilpailu pelottaa ja omasta monopoliasemasta halutaan pitää kiinni hinnalla millä hyvänsä. Emme käytä Varubodenin palveluksia ja tämän tempun seurauksena emme myöskään S-marketin palveluksia. Voisi kuvitella, että Granissa olisi fixua porukkaa kehittämään yhteistä kuntaa ja sen palveluksia! terv. Olavi Filppula
Olen aivan samaa mieltä! Asunut Granissa 5+36 v ja tunnen nämä Granin kauppakuviot. Olin vuosia yrittäjien jäsen, ja nyt rakennettavasta korttelista käytettiin koko ajan Varubodenin korttelin nimeä, ja puhujina NCC ja Varukan ihmiset. Sitten luin Kaunis Granista, että Varuka on tehnyt pitkäaikaisen sopimuksen nykyisen kauppakeskuksen kanssa, eli Varukan korttelista ei enää puhettakaan. Selityksiä on kuultu Varukan taholta, jotka ovat aivan lässynlässyn juttuja. Varuka ei myönnä sitä, että se oli menossa uuteen rakennukseen ja teki lehmänkäännöksen. Pisteeksi i:n päälle tämä valitus. Aivan härskiä. Ja kauniaislaisia kunnalispolitikkoja Varukan luottamuselimissä. Puoluetta en mainitse, mutta varmaan kaikki osaa arvata. Ei näytä hyvältä! Mutta olen aivan varma, että Varuka tekee tällä valituksellaan itselleen karhunpalveluksen. Me Granilaiset emme ole niin tyhmiä, että uskoisimme teidän julkisuudessa antamia selityksiä. Ja kun K-market lopulta avataan, niin lihan väri haalenee ja kinkkujen reunat käpristelevät ylöspäin Varukan lihatiskissä, kun me Granilaiset marssimme joukolla K-kauppaan, jota olemme Varukan takia joutuneet odottamaan vuosia. Näin se vain menee. Erittäin lyhytnäköistä. Vetäkää valitus takaisin, niin voitte vielä pelastaa jotakin. Tosin vahinko lienee tapahtunut, sillä useat tuntemani Granilaiset ovat ilmoittaneet lopettaneensa asioimisen S-market Södrassa ja Norrassa.
VastaaPoista