Samassa lehdessä oli yli sivun juttu Helsingin johtajalääkäristä, jonka mukaan nykyinen terveyskeskusjärjestelmä on keskiaikainen ja pitää räjäyttää. Vaikka asiassa onkin paljon perää, olisin odottanut joitakin konkreettisia uudistusehdotuksia; muutakin kuin että "Tietokoneella valotettaisiin ongelman luonne, se kertoisi riittääkö ibuprofeeni vai tarvitaanko lääkäriä.".
Jo eilen sosiaali- ja terveysministeriö (STM) linjasi, että etänä annetut terveydenhuollon palvelut ovat pääsääntöisesti verrannollisia perinteisiin vastaanottokäynteihin. Etäpalveluissa potilasta tutkitaan ja hoidetaan esimerkiksi videovälitteisesti internetyhteyden kautta. Ja seuraavaksi sama maksu kuin lääkärillä käynnistä?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita tähän mielipiteesi: