Eduskunnan perustuslakivaliokunta julkisti uuden lausuntonsa sote-lakiesityksestä. Lausunnon mukaan lakiesityksessä on edelleen perustuslaillisia ongelmia, jotka koskevat sekä valittua hallintomallia että kaavailtuja rahoitusta. Valiokunta esittää, että asian valmistelu jätetään valtioneuvoston ja mahdollisesti laajapohjaisen parlamentaarisen työryhmän valmistelatavaksi.
Pääministeri Alexander Stubb valittelee sitä, ettei ratkaisua
syntynyt tällä vaalikaudella. Yrittää järjestää hätäkokouksen vielä tänään kaikille puoluejohtajille. Naamat kaikilla punaiset.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita tähän mielipiteesi: