Valtuuston kokouksessa eilen 16.03.2015 tein tästä poikkeavan päätösehdotuksen:
"Kunnanhallituksen ehdotus päätökseksi
perustuu suurelta osin siihen, että hallituksen esitys eduskunnalle laiksi
sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämisestä olisi tullut hyväksytyksi ja
voimaan. Kun tämä lakiesitys kuitenkin nyt on rauennut, tulisi kilpailutuksen
vaihtoehdot ja vaikutukset selvittää perusteellisesti uudelleen ilman lain asettamia
määräaikoja. Tästä syystä ehdotan asian
palauttamista kaupunginhallitukselle jatkokäsittelyä varten."
Tätä ehdotustani vastusti tietysti valtuuston demarijäsen (demarien mukaanhan "kaikkien pitää olla töissä valtiolla tai kunnalla") sekä useat rkpn edustajat. Kun kaupunginhallituksen puheenjohtaja Finn Berg (rkp) normaalisti puhuu asiaa, niin nyt hän sortui todella heikkoon esitykseen vaatiessaan ehdotukseni hylkäämistä. Asiasta jouduttiin äänestämään, ja äänin 18-17 ehdotukseni hyväksyttiin. Sen puolesta äänestivät kok=13, vihreät=2, persu=1 ja rkp=2; kiitokseni kaikille tukijoille. Näin saadaan Granin sote-palvelut säilymään hyvällä tolalla riippumatta siitä, minkälainen sote-järjestelmä maahan 2-5 vuoden kuluttua tulee.
Tätä ehdotustani vastusti tietysti valtuuston demarijäsen (demarien mukaanhan "kaikkien pitää olla töissä valtiolla tai kunnalla") sekä useat rkpn edustajat. Kun kaupunginhallituksen puheenjohtaja Finn Berg (rkp) normaalisti puhuu asiaa, niin nyt hän sortui todella heikkoon esitykseen vaatiessaan ehdotukseni hylkäämistä. Asiasta jouduttiin äänestämään, ja äänin 18-17 ehdotukseni hyväksyttiin. Sen puolesta äänestivät kok=13, vihreät=2, persu=1 ja rkp=2; kiitokseni kaikille tukijoille. Näin saadaan Granin sote-palvelut säilymään hyvällä tolalla riippumatta siitä, minkälainen sote-järjestelmä maahan 2-5 vuoden kuluttua tulee.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita tähän mielipiteesi: