Kuntaliitosten myötä uuden isäntäkunnan renkikunnat ja kaupunginosat tarvitsevat paikallisvaltuuston tai kaupunginosalautakunnan, jolla on myös budjettivaltaa. Odotusten vastaisesti uudessa kuntalakiluonnoksessa ei paikallishallintoon ole tulossa mitään parannusta. Jos Suurhelsinki toteutuu, Kauniainen tarvitsisi oman paikallisvaltuuston!
Granin kaupunginhallitus otti 13 Aug 2014 kantaa lakiluonnokseen. Pitkässä lausunnossaan Grani ei kuitenkaan ollut huolissaan paikallishallinnon puuttumisesta! Tästä löytyy Granin lausunto.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita tähän mielipiteesi: