Mänttä-Vilppulan kaupunki (10,650 asukasta) ulkoisti kaikki sote-palvelunsa vuoden 2013 alusta lukien. 09.09.2015 Terveyden ja hyvinvoinnin laitos - THL julkisti tietoja tekemästään tutkimuksesta. Sen mukaan kustannukset olivat laskeneet 8% edellisestä vuodesta, kun verrokkikunnissa ne olivat nousseet 5%. Myös asiakkaat olivat aiempaa tyytyväisempiä.
Kesäkuussa pidetyn Mänttä-Vilppulan valtuuston tilinpäätöskokouksen pöytäkirjan mukaan "olemme
vuoden 2014 osalta sosiaali- ja terveyskuluissa n. 5 miljoonaa euroa alemmalla
tasolla kuin mitä olisimme ilman SOTE-ratkaisuamme." Tämä säästö on 20%! Sote-palveluiden tuottaja on Pihlajalinna Oy 5+5 vuoden sopimuksella.
Tässäpä mallia Granin sote-palveluiden ulkoistamiseen (asia makaa virkamiesten pöydällä).
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita tähän mielipiteesi: