Sekä Kauniaisten että Espoon valtuustot päättävät tänään metropolihallinnosta (katso esittelykirjoitukseni 21.03.2014) annettavasta lausunnosta. Espoo näyttäisi kannattavan kevyttä hallintomallia, mutta Granin kunnanhallituksen lausuntoehdotuksesta ei saa mitään selvää.
Valtuustossa käyttämäni puheenvuoron mukaan heti lausunnon aluksi pitäisi esittää kunnan selkeä mielipide. Ja se mielipide Granissa olisi, että emme kannata mitään metropolihallinnon vaihtoehtoa. Jokainen uusi hallintokerros (1) kaventaa demokratiaa, (2) lisää byrokratiaa ja (3) maksaa rahaa. Hyvällä tahdolla Granin lausunnosta löytyy tämä viesti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita tähän mielipiteesi: