20.4.2013
Minkälainen metropolilausunto Granista?
Grani kuten muutkin metropolialueen 13 kuntaa ovat antamassa lausuntonsa metropoliselvityksestä 22.05.2013 mennessä. Olen vähäisellä mandaatillani yrittänyt osallistua lausunnon tekemiseen. Omat näkemykseni ovat lyhykäisyydessään seuraavassa:
Tavoite: itsenäiset peruskunnat + kevyt metropolihallinto. Ei vaaleilla valittua ja verotusoikeudella varustettua raskasta metropolivaltuustoa.
Grani, kuten varmastikin lähes kaikki 14 kuntaa, ei kannata mitään selvityksen kolmesta vaihtoehdosta.
Olisi erittäin tarkoituksenmukaista kiireesti keskustella Espoon, Kirkkonummen ja Vihdin (ja Sipoon <= svenska språket) kanssa, jotta kaikkien lausunnot olisivat mahdollisimman yhdenmuotoisia ja ainakin tähtäisivät samaan perusratkaisuun = itsenäiset peruskunnat + kevyt metropolihallinto.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita tähän mielipiteesi: