Toissapäivänä kaupunki kävi panemassa ristin 88 puun runkoon Thurmaninpuistossa. Ersintien läpiajosuunnitelmaan liittyen puut kaadetaan kadun varresta, jopa 15 metrin leveydeltä. Siinä menevät Granin uljain kuusi sekä iso kaksihaarainen mänty. Kuvia seuraavassa:
Ja puiden kaadolle tuli kiire. Jo tänä aamuna tuli kaataja paikalle, kuten viimeisestä kuvasta tarkkaan katsoen näkyy (klikkaa kuvaa, niin näet sen isompana).
Maanantaina tulivat sitten tilatut miehet koneineen ja teurastivat Uljaskuusen alle 10 minuutissa.
Kävin jututtamassa henkilöä joka merkasi ristejä puihin luulin aluksi henkilöä kauniaisten kaupungin työn tekijäksi mutta työ takissa luki HSY jututin henkilöä niin sain selville että HSY kaivaa uuta viemäri verkoa.
VastaaPoistaOlen enekin tormänny HSY työntekiöihin esim viime vuoden syksyllä kaatoivat Granhultsskolanin edessä komean pylväs haavan.
HSY ei kysele netekee mitä lystää...
KAAMEA KASA
VastaaPoistaTrurmaninpuiston pätkityt puut jäivät Granilta/ostajalta lastaamatta ja olivat sitten HSYn putkitöiden tiellä. Nyt 3 kuukauden jälkeen kaikki lajit ovat sikinsokin kantojen kanssa samassa kaameassa kasassa.
Terve,
VastaaPoistaOlen kiinnostunut Ersintien alueen kehityksesta ja olen seurannut tata blogia. Mitka ovat viimeisimmat uutiset? Tie on tulossa, mutta miten esim. Kirkkotie tulee kestamaan kasvavan liikenteen? Tuleeko lapiajo olemaan sallittua?
Onko vielä suunnitteilla, että Ullanmäentietä joskus jatketaan radan vartta aina Kauniaisten keskustaan asti?
Kiitos hyvästä blogista!
Paulina
Hello Pauliina
PoistaKäy läpi aihe "Uusi läpikulkutie Espoosta Kauniaisiin???" kommentteineen (ja asiakirjoineen), niin asia selviää. Suuri läpikulkuliikenne Ullanmäestä via Ristihaantie-Ersintie-Yhtiöntie-Kirkkotie Granin keskustaan joka tapauksessa on alkamassa.